Faceți căutări pe acest blog

joi, 24 iunie 2010

Teme tehnice partea III-a - Curatarea instalatiei de climatizare.

O mare importanta in confortul nostru in timp ce ne aflam la volanul masinii este data si de aerul pe care il respiram in interiorul habitaclului.
Instalatia de climatizare este o piesa foarte importanta atat iarna dar mai ales vara, pe temperaturi ridicate. O gura de aer curat, rece, va face condusul mult mai placut si -de ce nu- mai sanatos!
Cum adica "sanatos"? Pai dragi mei, este normal sa ne dorim sa respiram aerul curat lipsit de impuritati, de bacterii, de praf...
Se cunoaste faptul ca, freonul din instalatia de climatizare produce condens pe instalatie iar el-condensul-apa statuta deci este un incredibil rezervor de bacterii care pot duce in timp la afectarea grava a aparatului nostru respirator.
Cum rezolvam aceasta problema? Simplu; in primul rand schimbam filtrul de polen cat mai des cu putinta ci nu cum procedeaza din pacate cei mai multi dintre posesorii de auto, la termenul maxim al reviziei, adica la un an...
Eu unul schimb la jumatatea termenului prescris de producator privind numarul de kilometri parcursi dintre revizii...
A doua etapa foarte importanta este curatarea insasi a instalatiei, a tubulaturii, a vaporizatorului. Cum facem asta?
Va rog sa priviti imaginile urmatoare insotite de un mic ghid de utilizare a produsului Einszett Klima Cleaner-produs pe care eu il folosesc cu mare succes.
Sa incepem deci;

Primul pas este acela de a spreya din tubul cu produs, in fiecare fanta a aeratoarelor o cantitate de spuma, prin furtunul atasat la spray, furtun ce il impingem cat mai adanc cu putinta pe fantele aeratoare. Spreyem deci spuma, astfel incat sa ajunga pentru toate cele 4 zone - zona centrala formata din doua aeratoare cat si zonele laterale -cate o fanta aeratoare pe fiecare parte.







Dupa ce ne-am asigurat ca am pulverizat intreaga cantitate de spuma in aeratoare, pornim motorul cu clima data pe 22 grade si cu recirculare de interior, lasam asa cam 20 minute apoi, inchidem aerul conditionat, lasam doar pe ventilare la jumatate din viteza maxima a ventilatorului, deschidem geamurile, usile in asa fel incat aeratoarele care trag din interior spre exteriorul masinii aerul, sa permita aerisirea spatiului interior.Timpul necesar pentru aceasta operatie este de 10 minute. Nu este necesar ca la aceasta a doua etapa, motorul sa mai fie pornit, ci doar contactul pus pentru a permite pornirea ventilatiei.
Trebuie sa avem in vedere ca pentru primul tratament este necesara golirea intregii cantitati de spuma din spray iar la urmatoarea aplicare, care va avea loc dupa 4 luni, se va spreya doar jumatate din tubul cu produs curatitor.
Va doresc...aer curat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu