Faceți căutări pe acest blog

miercuri, 19 ianuarie 2011

Ghid - Spalare si uscare

Incepand de azi, va propun un serial al ghidului practic de detailing; cele mai utile si practice masuri pentru ingrijirea masinii voastre.
Incepem cum era si firesc cu primul pas, si anume spalarea si uscarea corecta a masinii.

Spalatul si uscatul pot fi treptele cele mai trecute cu vederea din procesul de detailing, cu toate astea, in realitate sunt unii dintre cei mai importanti pasi. Poate te intrebi cum anume ar putea fi atat de importante aceste trepte. Motivul este acela ca multe dintre imperfectiunile din vopseaua ta (zgarieturi, petele de apa, etc) sunt cauzate de tehnici improprii de spalare si uscare. Scopul nostru este sa te invatam cum sa indepartezi eficient contaminarea si in acelasi timp sa minimalizezi posibilitatea crearii mai multor imperfectiuni in vopseaua masinii. Nu uita ca nu intotdeauna contaminarea poate fi vizibila. Este posibil ca vopseaua sa nu fie perfect curata si pregatita pentru urmatorul pas doar printr-o spalare normala.

Produse recomandate de spalat si uscat:

* 2 - 3x Manusi de spalat de calitate
* Sampon special pentru spalatul masinilor
* 2+ Prosoape fine pentru uscat
* 2x Galeti (fiecare de 20 de litri)
* Un furtun legat la reteaua de apa
* Degresant auto

Poti intreba : de ce as avea nevoie de aceste produse? Incepe cu de la 2 pana la 3 manusi de spalat. Este suficienta una singura? Iti recomandam cu tarie sa folosesti 2 manusi de spalat din mai multe motive. Motivele principale acelea ca pragurile, bara fata si spate si rotile se murdaresc semnificativ mai mult decat restul masinii tale si nu ai vrea sa folosesti aceeasi manusa cu care abia ai curatat particule mari de gudron pentru a-ti atinge capota. Sa aloci o manusa doar pentru aceste inalt contaminate zone este o miscare inteligenta pentru ca astfel nu vei folosi o manusa de spalat contaminata pe vopseaua ta delicata. Utilizarea unei manusi pentru toate suprafetele masinii este unul dintre cei mai importanti factori pentru care oamenii produc zgarieturi in faza de spalare. Un alt motiv pentru care iti sugeram sa folosesti doua manusi este acela ca daca folosesti doar o manusa pentru intreaga masina , durata de utilizare a manusii este mult mai mica din cauza folosirii excesive a acesteia. O manusa inalt contaminata necesita cumpararea de manusi in mod frecvent si creaza mai multe riscuri pentru vopseaua masinii tale. Alocand doua manusi masinii tale, poti alege una, de preferat manusa din blana de oaie, pentru parti ale masinii tale care nu se contamineaza foarte usor (de la jumatatea usii in sus) si inca una, poate una mai durabila, pentru zonele care sunt mai usor de contaminat (pragurile, barile). O a treia manusa este recomandat sa fie folosita pentru a curata rotile.

Un sampon lubrificant de calitate este crucial atunci cand incerci sa indepartezi in siguranta contaminarea. Fara un gresaj corespunzator vei impinge murdaria, polenul, gudronul, etc peste vopsea si vei cauza numeroase imperfectiuni pe stratul clar de vopsea. Sampoanele de lubrificare corespunzatoare te vor ajuta sa indepartezi contaminarea de pe suprafata, creand o suprafata intinsa de pe care contaminarea se indeparteaza foarte usor. Un sampon de calitate ar trebui sa aibe si un balsam corespunzator pentru vopsea, foarte difeit de sapunurile pentru vase. Detergentii pentru vase, cum ar fi Dawn, vor indeparta straturile anterioare de ceara pentru a incepe cu o suprafata proaspata, insa spalarea cu detergenti de vase are dezavantajele sale in timp. Detergentii de vase pot usca vopseaua, pot usca sau decolora plasticul, sau cauciucul, si sunt daunatori pentru caroserie. Exista metode mai bune de a indeparta straturile anterioare de ceara sau de sealant care sunt benefice pentru suprafata vopselii, cum ar fi produsele de lustruire chimice, produsele de lustruire abrazive si argila. Sampoanele impreuna cu balsamurile functioneaza pentru ca ele pot curata masina proaspat ceruita fara sa ii indeparteze protectia.

Investind in prosoape de uscat de calitate nu numai ca vei economisi timp in procesul de uscare ci vei minimaliza si posibilitatea crearii de noi zgarieturi. Alegerea noastra este Microfiber Waffle Weave Drying Towel. In unele cazuri, vei avea nevoie doar de aceste prosoape 25” x 32” pentru a usca intreaga masina presupunand ca vei tine cont de ponturile si tehnicile pe care noi ti le oferim (pe care ti le vom explica de indata) in procesul de uscare, dar folosirea a doua prosoape ar fi excelent. Este cel mai sigur produs pe care l-am testat pentru a minimaliza posibilitatea aparitiei unor zgarieturi in vopseaua masinii tale. Este de asemenea esential ca prosoapele sa fie mentinute pe cat de curate posibil pentru ca folosirea unui prosop murdar pe o vopsea poate crea zgarieturi. Asigura-te ca nu usuci zonele care nu au fost curatate in procesul de spalare , cum ar fi ramele usilor.

Pentru fiecare zi de spalare ai nevoie de doua galeti de apa de cate 20 litri fiecare. Motivatia pentru acest lucru va fi descrisa in detaliile urmatoare in partea de tutorial numita “cum sa “ , dar una dintre galeti va fi umpluta cu apa si sampon si cea dea doua doar cu apa. “Grit Guard Inserts” ajuta eliminarea contaminarii din manusile tale de spalat in timp ce le planezi pe suprafata tavii model din galeata de clatire. Insertiunea ajuta de asemenea la captarea murdariei sau a altor contaminari nedorite pe fundul galetii

Alimentarea cu apa si furtunul sunt lucruri destul de evidente insa nu trebuie trecute cu vederea. Inundarea suprafetei masinii tale este cel mai bun lucru pentru a minimaliza imperfectiunile din vopseaua masinii, asa ca pentru pre-spalare este nevoie de apa din plin, clatire si la final o buna uscare.

Un degresant pentru contaminarea cu gandaci sau cu gudron este un excelent produs pe care sa il ai la indemana atunci cand ai de-a face cu franturi de contaminare incapatanate care trebuie tratate anterior procesului de spalare. Acest degresant este folosit in mod obisnuit pentru contaminarea cu gandaci, gudron, praf intarit, dar se poate folosi si pentru contaminari mult mai complexe. Acest produs se va folosi pentru praguri, partile inferioare ale usilor, roti si barile fata + spate.


Revenim
Cum sa iti speli si sa iti usuci masina intr-un mod eficient:

Sa incepem prin prezentarea unori proceduri eficiente care trebuie savarsite inainte de spalarea propriu-zisa a masinii. In primul rand, gaseste un loc in care sa lucrezi care sa contina umbra din plin. Soarele batand in apa deja calda cu sapun poate cauza pete in vopsea. Acest lucru iti va adauga mai mult timp in rutina ta deoarece va trebui sa le indepartezi pe acestea in mod special, mai ales daca vrei doar sa speli si sa usuci masina si nu sa ii faci un tratament complet. Vopseaua si rotile trebuie sa fie reci la atingere inainte de a fi spalate. Urmatorul pas ar fi sa iti examinezi putin imbracamintea; sa nu fii imbracat in blugi, sa nu ai curele, nasturi, nituri, fermoare si nici bijuterii sau alte posibile obiecte de acest gen. Te-ai putea intreba de ce, dar explicatia este foarte simpla : aceste lucruri ar putea zgaria foarte usor suprafata vopselii chiar daca este vorba de o atingere usoara. De asemena, in acest moment, asigura-te ca geamurile sunt ridicate complet si indeparteaza placutele de inmatriculare sau alte obiecte usor de indepartat de pe masina ta.

Stadiul de pregatire :

1.Umple o galeata de 20 litri cu apa si sampon la concentratia recomandata de producator.
2. Umple cea dea doua galeata de 20 litri pana la jumatatea galetii cu apa.

Spalarea :

1. Limpezeste acea zona a masinii pe care vrei sa o speli. Incepe din partea de sus a masinii coborand cu clatirea pana jos. De asemenea, lucreaza separat pe zone, cum ar fi aparatorile din fata si capota, sau locul din dreapta si jumatate din acoperis.

2.Examineaza toata masina si pre-trateaza orice zona care este inalt contaminata, cum ar fi contaminarea cu gandaci, gudron si murdaria care poate fi greu de indepartat, cu un degresant sigur pentru vopsea.

3. Lasa degresantul sa actioneze asupra contaminarii cateva minute (vezi indicatiile producatorului).

4. Baga manusa de spalat dedicata zonelor inalt contaminate in galeata cu sampon.

5. Trece usor manusa de spalat pe suprafetele care au fost tratate cu degresant si peste zonele inalt contaminate, cum ar fi partile inferioare ale usilor, praguri, barile fata + spate.

6.Intoarce-te la cea dea doua galeata de apa fara sampon si clateste manusa. Apoi baga manusa din nou in galeata cu sampon pentru a continua spalarea.

7.Limpezeste toate zonele masinii pana cand toata masina este limpezita.

8. Continua sa speli si sa clatesti masina in acelasi fel in care ai spalat si clatit zonele inalt contaminate.

9.Goleste cele doua galeti si apoi umple-le din nou dupa instructiunile de la stadiul de pregatire.

10.Baga cea dea doua manusa in galeata cu sampon, aceasta fiind cea mai curata manusa a ta, si trece-o apoi usor pe restul suprafetei masinii incepand de sus in jos. Lucreaza dupa un tipar logic si limpezeste masina in perechi de cate doua zone.

11. Intoarce-te la cea dea doua galeata fara sampon si clateste manusa in apa limpede pentru a indeparta contaminarea de pe suprafata acesteia. Apoi baga din nou manusa in galeata cu sampon si continua spalarea.

12.Limpezeste fiecare zona a masinii pana ce toata masina este limpezita.

13.Odata ce intreaga masina a fost spalata si limpezita, scoate stropitoarea din capatul de furtun. Incepand de la partea cea mai inalta a masinii, lasa sa curga apa din furtun pe toata suprafata masinii. Vei incepe sa vezi mai putina apa acumulata pe suprafata masinii in comparatie cu situatia in care doar clatesti vehicolul. Cand faci acest lucru in lateralul masinii, plimba furtunul de la stanga la dreapta de la partea cea mai inalta a lateralului pana la partea cea mai joasa a cestuia; acest lucru va asigura scurgerea mai rapida a apei si va diminua considerabil timpul de uscare.

Uscarea :

1. Dupa ce masina a fost curatata utilizand tehnicile de mai sus, scoate prosoapele pentru uscare.

2.Tamponeaza cu prosopul fiecare zona care contine picaturi mari de apa. Acest lucru va ajuta prosopul sa se umezeasca ceea ce creste abilitatea sa de a absoarbe.

3.Continua sa faci acest lucru de jur imprejurul masinii, stergand usor apa ramasa pe suprafata vehicolului.

4.Daca intentionezi sa folosesti un uscator, cum ar fi un compressor de aer, acesta ar fi momentul sa o faci.

5. Sterge pentru ultima data suprafata masinii pentru a te asigura ca nu a mai ramas nici o picatura de apa.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu