Faceți căutări pe acest blog

sâmbătă, 3 iulie 2010

Teme tehnice partea V-a. Cu ce stergem/uscam masina dupa spalare?

Discutiile despre pielea de caprioara sau sintetica este in voga pe unele forumuri auto, si e bine ca mai ales posesorii de auto care doresc sa-si spele singuri masinile sa cunoasca cateva dintre elementele care fac ca acest tip de laveta sa fie interzis a fi folosit in procesul de spalare/stergere.
Ca sa fie simplu de inteles, va recomand sa va imaginati urmatorul exercitiu; imaginati-va ca in palma ai cateva granule de nisip. Ok, te apuci si freci cu palma o portiune din caroserie...Ce crezi ca se va intampla? Va imaginati ca dupa acest experiment, veti da fuga la un atelier de detailing pentru o polishare.
La fel se va intampla si daca vom folosi in procesul de spalare/stergere, pielea de caprioara. Particulele de mizerie vor fi plimbate intre laveta si caroserie, facand efectul de smirghel...Rezultatul? Tot la atelierul de detailing ajungeti pentru polishare

Laveta din piele de caprioara sau cea sintetica, care imita pielea, nu are capacitatea de a absorbi particulele de mizerie precum o laveta din microfibre-aceasta "ascunzand" mizeria intre firele din textura materialului.
Mizeria ramane la suprafata pielii si e numai buna pentru a "reusi" performata sa-ti faci masina praf...
Ok o sa spuneti, dar despre ce mizerie/praf vorbesti? Pai nu am spalat masina, de unde mizerie ramasa pe caroserie?
Sigur, o intrebare legitima, dar...
Cei ce inca nu ati citit/vizionat postul despre spalarea cu metoda 2 galeti, va recomand s-o faceti, veti intelege acolo ce inseamna o spalare "safe" lucru pe care, din pacate, nicio spalatorie de la noi nu il face.
Ati fi foarte contrariati daca de exemplu, dupa ce va veti duce la oricare dintre spalatoriile patriei, dupa ce vi se "albeste" masina cu spuma activa, si dupa clatire, sa-l rugati pe baiatul de acolo sa nu inceapa procedura de asa-zisa "stergere" de apa a masinii...de uscare. De ce anume? Simplu; rugati-l deci sa nu va stearga masina, si lasati-o sa se usuce singura. Va veti minuna sa observati cata mizerie (road film) ramane pe caroserie, mizerie care nu este eliminata dupa spuma activa si jeturile succesive de apa folosite la asa-zisa clatire. toata aceasta mizerie o veti plimba pe caroserie, producand zgarieturi foarte grave, care, in mai toate cazurile vor fi eliminate doar dupa un polish...Doriti asta? Sunt sigur ca nu...
Un prosop din microfibre are totusi capacitatea de a "ascunde" mizeria intre firele sale, facand in asa fel incat uscatul masinii sa fie mai safe. Oricum, mult mai safe decat stergerea cu o laveta din piele sau inlocuitori.
Si cand te gandesti ca la spalatorii, doar aceste modele de lavete din piele sintetica sau de caprioara se folosesc...mai cad pe jos, le mai plimba de la o masina la alta. Se mai mira proprietarii de masini de unde apar zgarieturile...
Angajatii din spalatorii, din pacate, chiar nu au niciun interes ca masina dvs. sa fie uscata in conditii de securitate maxima...Pe ei ii intereseaza doar s-o faca cat mai repede, sa curga banu' sa aiba cati mai multi clienti.
Dar pe noi? Pe noi proprietarii de masini? Ce ne intereseaza?
In convingerea ca veti reflecta la intrebarea de final, va doresc bafta la uscat!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu