Faceți căutări pe acest blog

marți, 21 iunie 2011

Ghid - Degresare si curatare motor

Primul pas in detailingul compartimentului motor este inlaturarea gunoaielor aflate in exces sub capota motor, grila si eventual a gurilor de aerare. Acest lucru se poate face foarte usor cu ajutorul aerului comprimat, daca aveti posibilitatea, sau cu o perie de detailing.


Al doilea pas este pregatirea motorului, in sensul acoperirii si protejarii de apa a senzorilor, capacului delcou, bujiilor, dispozitivelor electrice etc. Puteti folosi pungi de plastic si benzi de hartie sau cauciuc ptr fixarea acestora. Acestea sunt doar masuri de precautie - motorul si senzorii ar trebui sa fie oricum asigurati impotriva apei.

De asemenea puteti folosi folie de aluminiu. Folia de aluminiu poate fi cu usurinta mulata pe componentele motorului care au nevoie de protectie in timpul procesului de spalare. Datorita mularii, folia de aluminiu nu va obstructioneaza vederea si este mai usor de folosit decat pungile de plastic si benzile de mascare.

Ptr a face curatarea compartimentului motor mai usoara, porniti motorul si lasati-l sa pornit ptr cateva minute - astfel indepartarea urmelor ulei va fi mai usoara. Nu-l lasati sa-se incalzeasca prea mult - daca puteti tine mana pe el fara sa tipati "Ouch" este suficient.



Aplicare degresant

Dupa incalzirea motorului si protejarea componentelor sensibile urmeaza aplicarea degresantului. Desi degresantii sunt eficienti si rapizi, este de recomandat evitarea degresantilor puternici deoarece pot cu usurinta sa afecteze componentele de cauciuc si vinil din compartimentul motor. Ca alternativa puteti folosi clenere citrus-based sau water-based.



Cand aplicati degresanti cel mai bine este sa incepeti cu partea de jos a compartimentului motor si a motorului - acest lucru impiedica riscul de a va pata cu degresanti. Important de retinut este ca degresantii pot indeparta ceara de pe masina. Daca pulverizati din greseala degresant pe aripile masinii va trebui sa reaplicati ceara.

Functie de gradul de mizerie acumulata, lasati degresantul sa actioneze ptr aproximativ 3 - 5 minute. Nu lasati degresantul sa se usuce in compartimentul motor. Ptr compartimentele motor usor murdare nu veti avea nevoie sa agitati degreaserul cu peria. Ptr cele puternic murdare puteti folosi o perie cu maner lung si o solutie de spalare ptr a avea un surplus de putere de curatare.


Ptr zonele dificil de curatat folositi o perie de detailing sau o periuta de dinti - poate fi si cea personala sau a soacrei.

Daca curatarea unor componente se dovedeste dificila va fi nevoie sa reaplicati degresant, urmat de periere si clatire.


Clatire si uscare

Dupa ce ati terminat agitarea degresantului, clatiti compartimentul motor cu apa din abundenta. Daca folositi jet de apa cu presiune aveti grija sa nu va apropiati prea mult cu varful lancei de componentele electrice protejate. Permiteti motorului sa se usuce natural ptr cateva minute innainte de a folosi un prosop de uscare pe partile accesibile ale acestuia. Indepartati pungile de plastic folosite ptr protejare. Caldura emanata de motor va ajuta la procesul de uscare. Nu lasati motorul sa se usuce in mod natural complet ptr a preveni formarea petelor de apa tare. Dupa uscare porniti motorul si lasati-l pornit ptr cateva minute.



Daca aveti posibilitatea folositi un aspiarator care poate sufla aer sau un compresor de aer ptr a obtine un finish fara pete de apa tare.


Protectie

Dupa uscare si dupa ce motorul s-a racit folositi un produs ptr protectie motor si componentele acestuia. Daca nu aveti un engine protectant, folositi produse ptr protectia plasticelor (evident pe componentele de plastic si vinil ale motorului). Aplicati pe toate suprafetele de plastic si indepartati excesul de produs cu o laveta de MF.

Nu subestimati nevoia de protectie a compartimentului motor dupa detailing. Din fabrica este aplicata o protectie, sub forma unor ceruri cu o rezistenta ridicata la temperatura. Cand aceasta protectie dispare, de regula dupa cativa ani, apare procesul de corodare.




Sursa text